w poszukiwaniu smoka wawelskiego - Cracovia

16:45 Alternatywnie. 94 Comments


Gdy mówimy o kulturze, historii czy sztuce - prędzej czy później na myśl przyjdzie nam właśnie Kraków. Miasto będące kolebką twórczości naszych przodków, którego zabudowa wprawia w zachwyt nawet największych krytyków. Nic dziwnego więc, że miejsce to przoduje w rankingu najpiękniejszych polskich miejscowości. 

Gdy pogoda za oknem nie dopisuje - każdy mieszkaniec północy z miłą chęcią wybrałby się na południe. Tym oto sposobem też, przybywam do Was z nową, tym razem małopolską przygodą. 


W ostatnim czasie Kraków odwiedziłam dwa razy: przejazdem oraz w celach zawodowo-turystycznych. Na nieszczęście, podczas największego zwiedzania i poznawania zakamarków aglomeracji krakowskiej nie miałam przy sobie aparatu, więc ciężko mi było udokumentować te chwile. Ale jako, że Krakowa w mojej serii zabraknąć nie może i z miłą chęcią właśnie nim ją otworzę - posłużę się zdjęciami zrobionymi we wcześniejszym wyjeździe. 



Każdy kto miał okazję tu być wie, że z miastem wiążę się nie tylko twórczość historyczna, ale i wciąż aktywne, tętniące życiem atrakcje. 

Turystyka jest tu rozwinięta na bardzo wysokim poziomie. Wraz z nią - tłok, tłum i kolejki. Oczywiście, będąc w tych okolicach trzeba zajść na Rynek Główny, Wawel czy też przejść się brzegiem Wisły - w akcie poznania jest to nieuniknione. Jednak, gdy już nasza lista popularnych budowli została odhaczona, jak zapełnić wolny czas? 

Musimy pamiętać, że każde miejsce warte odwiedzenia tworzą nie tylko rzeczy materialne, ale i ludzie. Tak jest też tutaj - na każdym kroku spotykamy osoby, które chcą urozmaicić nam dzień. Nie warto więc uciekać od ulicznych zabaw. 




Ludzie ludźmi, co poza tym? 
Wiem, że nie warto jest opisywać miejsc, które wszyscy dobrze znamy. Chociaż Ratusz, Sukiennice czy Kościół Mariacki bardzo mnie urzekły, warto jest zwrócić uwagę na całokształt zabudowy. Architektura Krakowa jest moją ulubioną częścią wizualną tamtejszych terenów. 

Nie będę cytować tutaj Wikipedii, ale podczas pobytu polecam również odwiedzenie dzielnic Uniwersyteckich, pomniejszych kościołów, bazylik i teatrów. Również tutaj mogą się spisać kulinarni smakosze, bowiem restauracje - zarówno wewnętrznie, jak i zewnętrznie, idealnie wpasowują się do wszelakiego klimatu. Polecam szczególnie Morskie Oko, które w swojej ofercie ma wszystko to, co powinno nas zadowolić: od dobrego jedzenia, po miłą aranżację, muzykę i wspaniałą obsługę. 


A poza polecaniem, jak wyglądała moja wędrówka? 

W pamięci najbardziej utkwiły mi kolorowe gołębie, które można jest spotkać w okolicach Starego Miasta, żywe posągi i poczet książąt, który swobodnie przemierza się po chodnikach. Zabiegi mające na celu przyciągnąć uwagę. Kraków odwiedzałam poza sezonem, a więc na ulicach było także sporo miejscowej ludności, która przestała zwracać już uwagę na tamtejsze próby zadowolenia przyjezdnych. 

Wielkie miasta mają to do siebie, że są pełne emocji i empatii jednocześnie. Im większe skupiska odwiedzających tym ciężej jest się skupić na detalach i pięknie, które nas otacza. Zapominamy o tym, że nie tylko to, co ma rozgłos bywa ciekawe. Nawet w moich fotografiach nie staram się unikać ludzi, bo każda osoba, która się załapie w mój kadr przedstawia sobą inne z uczuć. 

Podczas poznawania - zwracam uwagę na prawdziwość. I cały ten surrealizm piękna, a jednocześnie okrucieństwa Krakowa do mnie bardzo przemawia. 

Ze względu na panujący status i wojny klubów wielu odradza zapuszczanie się poza ścieżki turystyczne. W mojej przygodzie właśnie - postanowiłam się zapuścić. I się nie zawiodłam. 


Wpis może się wydawać dosyć chaotyczny, ale mam zbyt wiele do powiedzenia jak na jedną publikację. Niemniej, dziękuję za wysłuchanie.

A Wy, byliście w Krakowie? Co sądzicie o tym mieście i co polecacie/czego nie polecacie? 

I wyraź opinię w komentarzu :)

94 komentarze:

  1. Nie byłam jeszcze w Krakowie, ale mam zamiar tam jechać i zobaczyć jak tam jest. Piękne zdjęcia!:)

    OdpowiedzUsuń
  2. Studiuje w Krakowie i powiem tak: nigdy nie zabraknie tu nowych rzeczy :)

    Ale te tłumy na rynku jak się człowiek spieszy to rzecz straszna :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Byłam dwa lata temu w Krakowie i powiem ci jestem zakochana w tym mieście. Na każdym kroku mamy do czynienia z historią! Magicznie

    OdpowiedzUsuń
  4. Uwielbiam to miasta :) często tam jestem, bo mam rodzinę! Był czas, że i pomieszkiwałam tam trochę :) Piękne zdjęcia.

    OdpowiedzUsuń
  5. Uwielbiam Kraków, jak inne tego typu polskie klimatyczne miasta. To prawda, że tłum bywa irytujący. Śliczne zdjęcia. Aż mam ochotę znowu tam wrócić :)

    OdpowiedzUsuń
  6. Kocham to miasto i uwielbiam do niego ono po prostu ma coś takiego w sobie co przyciąga :)
    Mój blog

    OdpowiedzUsuń
  7. Nie bylam w Krakowie ale mam to miasto na liście miast ktore musze zwiedzić

    OdpowiedzUsuń
  8. Byłam w Krakowie raz, ze sto lat temu! Nie no, dokładnie to 15 lat temu. Ale na pewno chcę tam wrócić! :) A twoje zdjęcia jedynie mnie w tym przekonują. Btw uwielbiam właśnie takie foto blogi, ile ciekawych ujęć można podziwiać z ręki innych ludzi, obs!

    OdpowiedzUsuń
  9. Nie byłam, ale bardzo chciałabym zobaczyć Kraków, w tej chwili chyba pierwsze z miejsc z mojej listy "do zwiedzenia"

    OdpowiedzUsuń
  10. Uwielbiam Kraków! Jest wspaniały

    OdpowiedzUsuń
  11. W krakowie byłem co prawda przejazdem ale tyle razy że mogę powiedzieć że jest znacznie piękniejsze miasto niż WAWA. Fajnie piszesz posty. Świetne zdjęcia wyszły ci.

    OdpowiedzUsuń
  12. Bardzo ładne zdjęcia i trafny opis :) Miałam podobne wrażenia będąc w Krakowie. Aż patrząc na fotki znów zatęskniłam za tym miastem. W ogóle bardzo podoba mi się klimat tamtejszych kafejek :)

    OdpowiedzUsuń
  13. Uwielbiam Kraków,bywam tam często i za każdym razem zaskakuje mnie czymś innym.

    OdpowiedzUsuń
  14. Bardzo lubię Kraków, to miejsce ma niesamowity klimat.

    OdpowiedzUsuń
  15. Aggh żałuje szczerze, że nie odwiedziłem jeszcze tak pięknego miasta
    Wspaniałe kadry :)

    obserwuje

    OdpowiedzUsuń
  16. Byłam w Krakowie ze 2-3 razy i mam nadzieję, że jeszcze nie raz pojadę

    OdpowiedzUsuń
  17. Uwielbiam Kraków, piękne miejsce, wspaniałe zabytki :*

    OdpowiedzUsuń
  18. Nigdy nie byłam na dłużej w Krakowie ;c przyjezdnie tylko, ale zamierzam to zmienić :D

    OdpowiedzUsuń
  19. Uwielbiam to miasto! Jak byłam mała częściej jeździłam, a ostatnio odwiedziłam w 2016r. <3

    OdpowiedzUsuń
  20. Kraków to przepiękne miasto i marzy mi się je zwiedzić już od dawna! ❤ jest pełne wielu ciekawych historycznych budowli, które bardzo bym chciała zobaczyć. Mimo, że jest drugim największym miastem w Polsce zaraz po stolicy, to jakoś wcale nie kojarzy mi się z Warszawą, za którą za bardzo nie przepadam. Kraków ma w sobie coś magicznego co przyciąga ludzi :)

    OdpowiedzUsuń
  21. Przepiękne zdjęcia <3

    Zapraszam http://ispossiblee.blogspot.com/2018/03/magia-fioletu.html

    OdpowiedzUsuń
  22. Jeszcze nie miałam okazji odwiedzić ale mam zamiar to nadrobić. Piękne zdjęcia🙂

    OdpowiedzUsuń
  23. Kraków to na pewno jedno z najpiękniejszych miast w Polsce :3 też mam w planach je odwiedzić

    OdpowiedzUsuń
  24. Ja pojade smoka szukac jak bedzie cieplo :D

    OdpowiedzUsuń
  25. Uwielbiam Kraków!
    Często w nim bywam, ponieważ jest to jedno z tych miast, których odwiedzanie nigdy się nie nudzi.
    Żywe posągi faktycznie są dobrą ,,atrakcją" Krakowa ;)
    Bardzo ładne zdjęcia!
    Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  26. Kraków rzeczywiście jest takim miejscem historii i kultury Polski.
    Szczerze mówiąc dopiero pierwszy raz do Krakowa wybrałam się dwa lata temu. A odwiedziłam go już 3 razy ;) - zwiedzanie, koncertowo, urodzinowo. Różne motywy :D
    Trudno mi powiedzieć, co polecam, a czego nie, bo mało co zwiedziłam. Ale Wawel mnie urzekł ;) Jednak zawiodłam się na Smoku Wawelskim, który myślałam, że jest o wiele większy i ładniejszy ;p
    Ładne zdjęcia, pierwsze urzekło mnie najbardziej :)

    OdpowiedzUsuń
  27. Ahh ten Kraków!! ^^ Świetne zdjęcia :)

    OdpowiedzUsuń
  28. Bardzo ładne zdjęcia, cudne są.

    OdpowiedzUsuń
  29. Jeszcze nie miałam okazji zwiedzać Krakowa ale bardzo mnie on kusi. Pieknie tam, klimatyczne zdjęcia zrobiłaś.
    Zapraszam do siebie:
    https://zeszminkanaustach.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  30. Przepiękne zdjęcia i miejsca <3

    Zapraszam http://ispossiblee.blogspot.com/2018/03/magia-fioletu.html

    OdpowiedzUsuń
  31. Nigdy jeszcze nie byłam w Krakowie.
    Na pewno w przyszłości odwiedzę te malownicze miasto. Zastanawiam się także nad studiami w Krakowie, więc kto wie, może nie tylko na zwiedzaniu się skończy :D
    Ładne zdjątka kochana! <3
    Pozdrawiam i zapraszam do mnie!

    lublins.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  32. Kraków uwielbiam! To miasto artystów i niezwykłej historii, które ma niesamowity klimat. Śliczne zdjęcia <3
    kate-life-trends.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  33. Ja byłam, ale co prawda na wycieczce szkolnej, więc mało co skupiałam się na zabytkach ;P piękne miasto, nie da się ukryć, na pewno je jeszcze kiedyś odwiedzę ;) Natalia z bloga nati-jest-fit.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  34. Ohh Kraków! Moje ukochane Polskie miasto <3 Miałam w planach studiować tam archeologię. Poza tym do Krakowa miałam 3h kiedy mieszkałam w Polsce, więc byłam tam kilka razy. Najpiękniejsze miasto!
    Zapraszam! www.zuzu-zuzannaxx.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  35. Bardzo lubię to miasto ^-^
    Chętnie je odwiedzę w tę wakacje

    OdpowiedzUsuń
  36. jedno z moich ulubionych miejsc w Polsce :) Udanego wtorku Kochana, buziak! 💕

    OdpowiedzUsuń
  37. byłam miasto fajne ale uu jak dla mnie za duzy tłok haah

    OdpowiedzUsuń
  38. Piękny Kraków ;) uwielbiam <3

    OdpowiedzUsuń
  39. Kraków jest piękny! Bardzo lubię to miasto, ma swój urok :)

    OdpowiedzUsuń
  40. Przepiękne zdjęcia. Muszę się kiedyś wybrać do Krakowa

    OdpowiedzUsuń
  41. uwielbiam Kraków, moim zdaniem to jedno z piękniejszych miast w Europie.
    Klimat tam panujący za każdym razem mnie urzeka. Dużo się też tam dzieje, jęzeli chodzi o sprawy kulturalne i artystyczne. :) Planuję nawet robić doktorat w Krakowie. :)
    Ps: spoglądając na architekturę musimy pamiętać,że wiele z tych budynków zostało zrekonstruowanych po 1945 roku i nie oglądamy oryginalnej zabudowy w wielu przypadkach. :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. O architekturze także - w tym wypadku można pisać godzinami. Całość kunsztu, zarówno tego zrekonstruowanego, jak i typowego dla minionych czasów, budzi podziw.

      Ale słuszna uwaga, o której nie wspomniałam.
      I oczywiście, powodzenia z doktoratem!

      Usuń
  42. Nie byłam jeszcze nigdy w Krakowie ale wydaje się być pięknym miastem napewno się tam wybiorę

    OdpowiedzUsuń
  43. Kraków świetne miasto, dużo do zwiedzania. Nocą jeszcze piękniejszy ❤

    OdpowiedzUsuń
  44. chętnie bym pojechała do Krakowa, dawno mnie tam nie było :3

    OdpowiedzUsuń
  45. kRAKÓW JEST CUDOWNY UWIELBIAM <3

    OdpowiedzUsuń
  46. Piękne zdjęcia :) Bardzo lubię Kraków ;)

    Pozdrawiam - http://izabiela.pl/

    OdpowiedzUsuń
  47. Uwielbiam Kraków, a Twoje zdjęcia są cudowne *.*

    OdpowiedzUsuń
  48. Kraków-piękne miasto. Byłam dawno, chętnie powtorzylabym podróż

    OdpowiedzUsuń
  49. W Krakowie byłam naście razy i za każdym razem to miasto mnie zachwyca:) Bardzo lubie jego klimat. W okresie letnim polecam zdecydowanie bulwary wiślane ;)

    OdpowiedzUsuń
  50. Nigdy nie byłam w Krakowie, ale mam w planach kiedyś się wybrać. Klimatyczne miasto, widać już po fotkach :)

    OdpowiedzUsuń
  51. W Krakowie pamiętam byłam tylko z wycieczką szkolną, ale z chęcią jeszcze raz tam pojadę i może odkryję coś nowego. ;)

    OdpowiedzUsuń
  52. Uwielbiam Kraków. Tak dawno tam nie byłam, że aż smutno ;< mam nadzieję, że w te wakacje będziemy mogli to nadrobić razem z męzem :)

    OdpowiedzUsuń
  53. Kraków to przepiękne miasto. Mieszkam w sumie niedaleko od niego, a tak rzadko do niego zaglądam. Muszę koniecznie to nadrobić! Przepiękne zdjęcia ^^

    OdpowiedzUsuń
  54. Bardzo ładne zdjęcia! Kraków to przepiękne miasto, które chyba najbardziej lubię. Sama w wakacje tam byłam i przyznam, że jest przepięknie

    OdpowiedzUsuń
  55. Kraków jest piękny! Bylam tam tylko raz,ale się zakochałam totalnie!
    Muszę tam jeszcze kiedyś pojechać :)
    Pozdrawiam ♥

    OdpowiedzUsuń
  56. Mieszkam w Krakowskie super miasto :) Zapraszam
    Pozdrawiam Eva

    OdpowiedzUsuń
  57. Do Krakowa wracam co jakiś czas. Nadal uwielbiam chodzić po rynku itp. Kraków ma swój niesamowity klimat :)

    OdpowiedzUsuń
  58. Byłam w Krakowie kilka razy, ale nigdy jakoś intensywnie nie zwiedzałam tego miasta :)

    OdpowiedzUsuń
  59. Uwielbiam Kraków - byłam tam kilka razy i zawsze podoba mi się ten klimat. Jednak za każdym razem byłam tam z jakąś wycieczką, ale mam w planach wyjechać tam na kilka dni prywatnie i pozwiedzać inne rzeczy niż kościoły, które są zwiedzane na wycieczkach szkolnych. :)
    Cudowny klimat bloga - obserwuję i z wielką chęcią będę zaglądała w przyszłości. <3

    http://mplazewska.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  60. Kocham Krakow, przepięknie tam :)

    OdpowiedzUsuń
  61. Rynek w Krakowie jest cudowny. Widać, że naprawdę lubisz podróżować a zdjęcia są przepiękne!
    Pozdrawiam cieplutko!

    Ingenuity-charm

    OdpowiedzUsuń
  62. W Krakowie byłam kilkanaście lat temu... to niestety bardzo dawno. Pamiętam jednak, że zrobił na mnie ogromne wrażenie. Do tego mam stamtąd mnóstwo wspomnień:-)
    Obserwuję i pozdrawiam;)

    OdpowiedzUsuń
  63. Uwielbiam Kraków! Jestem tam bardzo często, to dla mnie szczególne miejsce, ponieważ tam się zaręczyłam już z moim obecnym mężem. Super sprawa, często powaracam tam myślami.
    Dodaję bloga do obserwowanych, pozdrawiam

    http://recenzentka-doskonala.blogspot.com/2018/03/powrot-do-domu-allan-stratton.html

    OdpowiedzUsuń
  64. Byłam w Krakowie, bardzo ładne miasto :)

    Zapraszam CAKEMONIKA :)

    OdpowiedzUsuń
  65. Piękne miasto ♥ byłam tam już wiele razy, ale nigdy mi się nie nudziło. Kraków można poznawać naprawdę z wielu stron! I o ile dawniej zwiedzało się to miasto podczas szkolnych wycieczek pod kontem bardziej historycznym, to ostatnim razem udało mi się odwiedzić krakowski aquapark, Kopiec Kraka - który pokazała mi mieszkająca tam przyjaciółka - i wiele wiele innych! Ale najpiękniejszy i tak jest rynek :) Mogłabym tam spać pod gołym niebem, najchętniej pod pomnikiem Adasia Miciewicza :)

    OdpowiedzUsuń
  66. Mieszkam w Krakowie doskonale wiem o czym poszesz :). Kraków to miasto wiele stylów w architekturze romański, gotyt, renesans, barok, poprzez modernizm do socrealizmu w Nowej Hucie. Warto odwiedzić Kazimierz i poczuć tamtejszy klimat. Kraków to miasto wielu kultur widocznych na wielu płaszczyznach. Roi się tu od tematycznych restauracji, które prześcigają się w ofertach chcąć przeciągnąć sympatyków na swoją stronę. Życie nocne tętni, a autobusy nocne są wypełnione po brzegi. Tłumy tubylców i turystów na ulicach potrafią być irytujące, ale to zrozumiałe bo każdy chce chłonąć ten kawałek kultury. Zapraszam do Krakowa na większe zwiedzanie :)

    OdpowiedzUsuń
  67. Cudowne zdjecia ❤ Kraków to niesamowite miasto!
    Pozdrawiam cieplutko

    OdpowiedzUsuń
  68. Piękne zdjęcia pięknego miasta <3 Aż zatęskniłam za Krakowem. Może na wiosnę się wybiorę :)

    OdpowiedzUsuń
  69. My mamy okazje być co tydzień w Krakowie, ale za każdym razem zachwyca nas to miasto :) Piękne zdjęcia :)

    OdpowiedzUsuń
  70. Piękne zdjęcia, dawno nie byłam w Krakowie, muszę w się w końcu tam wybrać :)

    OdpowiedzUsuń
  71. Po raz drugi wybieram sie do Krakowa tego roku i juz bardzo sie ciesze :)

    OdpowiedzUsuń
  72. Wspaniałe zdjęcia :) naprawdę rewelacyjne! Ja w Krakowie byłam kilka razy ale to tylko dlatego, że moja rodzina mieszka niedaleko i miałam się gdzie zatrzymać :) Mieszkam bardzo, bardzo daleko od tego miasta i naprawdę rzadko urządzam sobie takie wycieczki. Najczęściej z dużych polskich miast odwiedzam Wrocław, mam do niego 100km :D
    Pozdrawiam cieplutko myszko :*

    OdpowiedzUsuń
  73. Cudowne miasto! Mam nadzieję, że niedługo znowu je odwiedzę :)

    OdpowiedzUsuń
  74. Ja mam do krakowa blisko uwielbiam tam jezdzic<3

    OdpowiedzUsuń
  75. darze krakow wielka sympatia aczkolwiek musze jechac zeby sobie przypomniec wszystko :P

    OdpowiedzUsuń
  76. Byłam tylko raz w Krakowie i chętnie bym tam wróciła <3 piękne miasto <3

    mojaszafamodnaszafa.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  77. Mieszkałam w Krakowie 5 lat… więc dziękuję za przywołanie wspomnień :)

    OdpowiedzUsuń
  78. Kocham Krakow <3 jeste przepiękny i właśnie wybieram się tam na studia

    OdpowiedzUsuń
  79. Nigdy nie byłam w Krakowie, ale widzę, że trzeba to zmienić:)

    OdpowiedzUsuń
  80. Kraków jest magicznym miastem, chce się do niego wracać. Miałam okazję być już tam kilka razy i za każdym razem jestem tak samo oczarowana. Świetne zdjęcia ! :)

    OdpowiedzUsuń
  81. Jestem z okolic Krakowa i po prostu mi się przejadł ale zdjęcia piękne <3

    OdpowiedzUsuń
  82. Spędziłam w Krakowie mnóstwo czasu w okresie studiów i uważam, że jest to jedno z najpiękniejszych miast w Polsce. Cudowna architektura ale i specyficzny urok tego miasta sprawia, że zawsze wracam tam z przyjemnością 😊

    OdpowiedzUsuń
  83. Nie miałam jeszcze okazji zwiedzić Krakowa, ale mam nadzieję że w najbliższym czasie mi się uda. Przepiękne zdjęcia :)

    OdpowiedzUsuń
  84. Kraków jest świetnym miastem, ale tylko do zwiedzania ;) Poruszanie się po nim samochodem to niezła udręka.

    OdpowiedzUsuń
  85. Wspaniałe zdjęcia. W Krakowie jest co fotografować

    OdpowiedzUsuń
  86. Kraków to jedno z moich ulubionych miast, dzięki za wpis! :D

    OdpowiedzUsuń

Nie promuj się pod postem, to nie tablica ogłoszeń.
Jeśli chcesz - masz do tego specjalną zakładkę.
Każdy komentarz motywuje mnie do dalszej pracy, za co bardzo dziękuję.

Jeśli blog Ci się podoba - zaobserwuj.
I oczywiście, zapraszam ponownie!